Adem-coaching, hartcoherentie en stresspreventie

Jouw ademhaling is jouw sleutel tot focus, balans en innerlijke rust die je altijd bij je hebt.

Er bestaat géén goed of slecht ademen, maar wel adem je zoals het lichaam zich voelt en jouw gedachten aangeven.

Het bewust worden van je adem, patronen herkennen is een eerste mooie stap in het terug reguleren van jouw adem, innerlijke rust en focus.  We vergeten vaak doorheen de gebeurtenissen van ons leven, dat we dit mooie natuurlijke mechanisme kunnen inzetten om bepaalde patronen in het denken of  spanningen in ons lichaam te leren herkennen én te leren loslaten.

Bewust leren ademen werkt bij:

  • stress- en burn out-klachten,
  • hyperventilatie,
  • angsten,
  • onrust,
  • verstoord slaappatroon, ....

Er bestaan duizenden ademtechnieken, maar die komen allen uit op een paar basis-principes. Met deze principes laat ik je graag kennis maken.

Leer jouw gratis tool in te zetten om in bepaalde situaties dicht bij jezelf te blijven, jezelf beter te leren kennen, jouw focus, balans en jouw flow terug te vinden

Ik kijk samen met jou welke techniek het beste kan dienen op dit moment.

Eén van de ademtechnieken die ik vaak bij de coachees aanbreng is hartcoherentie:

Hartcoherentie is een wetenschappelijke methode die je helpt om doelgericht, door middel van een eenvoudige ademhalingstechniek jouw lichaam terug in balans te brengen.

Een eenvoudige en ritmische vorm van ademhalen, helpt je in momenten van acute stress om terug tot rust te komen. Door je ademhaling te trainen en te leren wat jouw optimaal ademritme is, kan je je hart in de bijzondere staat noemen die men ‘hartcoherentie’ noemt.

Door het regelmatig beoefenen van hartcoherentie, help je de samenwerking tussen je hart, brein en ademhaling te verbeteren. Het resultaat is een gunstig effect op lichamelijk, mentaal en emotioneel vlak.

Met behulp van biofeedback-toestellen en app's  is het hartritme zichtbaar op een computerscherm, smartphone of tablet.  Omdat jouw ademhalingspatroon en coherentie met hart en brein op het scherm te zien is, ervaar je zelf de invloed van een rustige en regelmatige ademhaling en de impact op jouw lichaam, emoties en gedachten.

Een ademcoaching - traject bestaat uit vier individuele sessies met opdrachten voor thuis. De ademhalingstechnieken zijn gemakkelijk aan te leren.  Zelfdiscipline en motivatie om dagelijks te oefenen geven jouw snel kans op slagen en jouw deze techniek meester te maken.